cash advance
La retirada de la llicència a TV Oriente de Yurimaguas (Perú) té una intencionalitat política Imprimeix Correu electrònic
Mobilitzacions - Pronunciaments
divendres, 22 de gener de 2010 23:46

Tags: Grupo Romero | indígenes | Mobilitzacions

Així ho va denunciar el dijous dia 21 de gener Lucero Guillén, representant de la Mesa de Concertació de Lluita contra la Pobresa de Barranquita (San Martín). El també vicepresident de la Coordinadora Nacional de Ràdio (CNR), va sostenir que, en primer lloc, la línia editorial assumida per Ràdio Oriente-Vicariato Apostòlic de Yurimaguas (Perú) -propietària de la televisora- li ha generat complicacions al govern.
Això queda corroborat en les denúncies contra els seus periodistes i, en particular, contra Geovanni Acate, director de Ràdio Oriente, arran de la cobertura que fes aquesta emissora de les protestes amazòniques de maig del 2009.
Així mateix, va referir que a Iquitos és conegut el cas d'una ràdio de la capital, molt propera al règim de torn, que ha canviat fins i tot en cinc ocasions de local sense que el Ministeri de Transports i Comunicacions (MTC) hagi pres cartes en l'assumpte.
En tercer lloc, va assenyalar que hi ha una situació política i social complicada a la província d'Alt Amazones, derivada de les activitats del Grup Romero, la pròxima concessió del port de Yurimaguas i la tensa relació amb les comunitats indígenes.
En aquest context, Reátegui Segura va pronosticar que la conjuntura s'agreujarà amb mesures com el tancament de TV Orient. I és que la totalitat d'organitzacions i mitjans de la regió han expressat el seu suport a Ràdio Oriente i al Vicariato Apostòlic de Yurimaguas.
"En comptes d'abonar el clima de pau, el que es fa és generar condicions per provocar respostes contundents de part de les organitzacions de la societat civil; a més, és un brou de cultiu que facilita la intervenció d'uns petits grups interessats en el qual el clima social es compliqui, va sentenciar. (Amb informació de CNR).